Alla inlägg under november 2009

Av Sara - 29 november 2009 17:59

I går var jag ju på Bowlan..var inte så jättekul men får väl duga bättre än att sitta hemma...Var hos Lina och Marcus innan med Antonia,Alex och Linn det var rätt så trevligt :) Jag har ju bara så underbara och roliga kusiner :)

Det var inte så mkt folk på Bowlan heller..eller lagom kanske...fick skjuts hem av pappa..kännde mig jättekonstig...var lite trött så blundade en stund och fan vad illa jag mådde, var typ åksjuk..illa illa...


Idag så var vi in på skyltsöndag..e lite småmysigt att gå där även om det inte är så speciellt mkt att titta på...


Jaja i kväll blir det lite chips och slappa framför tvn...lagom för en söndag.





Av Sara - 28 november 2009 19:08

Woho i dag är det lördag :) Har jobbat lite i dag..fanns inte så mkt att göra  men får ju pengar ändå :)

Snart ska jag åka i väg till Östhammar och till lillasyster Lina ska sitta där och ta några cider och öl med henne, Linn och Antonia sen blir det Bowlan.

Hoppas på att det blir en kul kväll :)





Av Sara - 26 november 2009 18:40

Jag har gått och varit lite halvsur och väldigt irriterad i dag. Jag har inte fått någe mer förlängt på jobbet vilket är jävligt tråkigt men sånt som dom måste göra..men när jag såg vilka som skulle bli kvar så blev jag faktiskt förbannad. Det är en kille som har varit på utsidan och jobbat som har kommit in på sanering på insidan nu, han börja förra veckan men då var han inte där och den här veckan så var han bara där i måndags och då försvann han bara efter en rast kom inte tillbaka in och sen ville han ha 2 timmars rast,jag mena hallå??!!

Vad fan har man bestämmda tider man har rast ska man hålla dom med. Och sen berättade en tjej jag jobbar med att hon och den här killen skulle gå och torka olja runt och under några maskiner som vi gör varje dag och då hade hon gått på en sida och han var på den andra och när hon var klar med sin sida så gick hon och kollade hur det gick för han, då stod han vid hissen och väntade, hon kollade hur det såg ut där han skulle torka och det syndes inte alls att han hade varit där...jag blir bara så arg! Men jag tror att han får vara kvar för att han var inne ett tag på insidan i en grupp som går och verkligen sanerar, dom tar bort små fläckar och sånt, men han var där kanske bara 1 vecka eller nått och då var han ganska lat har mina kollegor sagt. Och den gruppen kommer få förlängt mer sen antagligen och då vill dom ha kvar så många som möjliga ur den gruppen...

Och hur fan ska han hitta där inne när han knappt har varit där och hur ska han kunna veta vad han ska göra när han knappt har gjort nått dom veckor han har varit inne? Jag blir bara så less,arg,besviken och irriterad!

Men nu har jag fått ut lite av mina aggresioner och ja så är det och jag ursäktar mig inte för hur jag känner för jag tycker att det är väldigt dålig stil av företaget.


Så jag jobbar min sista dag på tisdag..ska jobba nu på lördag kanske söndag med beroende på vad som händer på lördag kväll...sen blir det väl till att ringa till ärldreboendet som jag jobbade på i sommras...jag tror jag kan få hoppa in där som vikarie för dom ville ju att jag skulle fortsätta och dom var nöjda med mig...jaja..är ju inte lika bra betalt men är ju bättre än ingenting.

Men gillar inte att bara bli inringd (ja jag vet att det är så att vara vikarie) och dom frågar om man kan börja jobba om en timme..jag vill ha lite mer bestämt när jag ska jobba så jag vet i förväg...





Av Sara - 24 november 2009 19:05

I går så var jag hemma från jobbet..hade ont i huvudet och sjukt ont i benen...fick inte så mkt sömn heller...I natt så vaknade jag vid tre tiden och kunde inte somna om..låg bara och vred och vrände på mig...men åkte och jobbade i alla fall..gick bra..dammsög mest en massa rör och rensade en ränna typ...dagen gick ovanligt fort vilket känndes lite konstigt på ett sätt...


Sitter i sängen och glor lite på simpsons...funderar på vad man ska göra sen..vilket är lite konstigt att jag gör det eftersom jag håller på och läsa en bok nu som heter lev livet fullt ut och som handlar om att leva mer i nuet och om Varandet. En väldigt intressent bok (som jag kanske borde läsa oftare) med mkt bra saker att ta till sig.


Ne nu ska jag kolla klart simpsons sen blir det Morden (en serie på svt bla med kjelle berqvist) kunde inte kolla förra veckan eftersom min boxer var konstig så får kolla webbtv.



Nuet är det ända säkra vi har.

 

 


Av Sara - 22 november 2009 16:58

I dag har jag möblerat om på rummet igen..måste bara göra det då och då (ganska ofta) annars blir jag tokig kan inte ha på samma sätt för länge...och som vanligt så blir jag förbannad på mitt rum och på taket (har snetak är inte så lätt att möblera så som man vill då) men är rätt så nöjd endå med resultatet...men jag måste nog köpa mig en ny säng, en som är lite skönare och lite större..har funderat på en 1,40 säng det är lagom.


Jag har haft så jävla ont i fötterna i veckan..får det av skorna på jobbet..jaja..fick göra värsta drygjobbet i veckan, vi skulle torka av skåp,väggar,räcken,dammsuga och skura golv från våning 8 till våning 1! Drygt!! Tog väl 2 dagar eller nått tror jag...


I går lördags så var jag på 4 års kalas hos mitt kusinbarn Olivia det var riktigt skoj att komma dit och hälsa på för det var ett tag sen...I present så fick hon ett Hello Kitty bäddset och rosa duntofflor med hjärtan på :) Lillasyster Samira fick ett par hon med för dom var så söta :)


Har tagit en riktig slöhelg..legat i soffan och käkat chips och druckit cola..en riktig degarhelg...och i lördags blev det pizza med...


Ne i kväll ska jag nog ta ett fotbad och hoppas att det hjälper mina ömmande fötter!

Av Sara - 16 november 2009 17:46

WOHO!! Idag är det löning :) Fick en riktig bra lön mer än vad jag trodde vilket var kul :)

Fick reda på i dag med att det blir mer förlängt på jobbet nu till 1 dec och den här gången så har dom tagit bort lite personal och jag trodde jag skulle få gå men blev kvar :)

Gillar faktiskt mitt jobb fast det är så jävla varmt tänk er att ha en overall (ful som fan så är ju tur att alla har samma modell så man inte känner sig ensam om att vara otroligt ful) och en jävla arbetarhjälm på er varje dag och tänk er då att på vissa ställen i verket så är det kanske ca 30 grader varmt! Och tänk er att klättra på stegar och ställningar i den värmen med dom käderna...varmt kan jag säga! Värsta bastun!

Men trots det så är det faktiskt ett jobb jag gillar och har bra och roliga arbetskamrater, så jag trivs på Forsmark.


Men jag får bara så ont i kroppen och lederna bara..har nog att göra med att jag inte har dom bekvämaste skorna och sen att det kan vara ett väldigt fysiskt arbete ibland. Men ska inte klaga.


Snart ska jag hoppa ner i ett varmt bad och lyssna lite på Dylan sen ska jag kolla på Aristocats var skitlängesen jag såg den, säkert 10-12 år sen...och sen så blir det Ullared :) Haha tycker faktiskt att det är kul att kolla på det.

Kollade på Paridise Hotel i går...finns det något mer drygare program eller??!

Av Sara - 15 november 2009 16:25

Asså nu börjar jag få nog av att bo här hemma...bara massa tjafs och gnäbb...jag orkar inte längre..kvävs i den här jävla lilla hålan! Är bara helt slut..måste få komma bort ett tag nu för att kunna orka mer sen....

Av Sara - 14 november 2009 21:18

Håller på att bli tolkig!! Jag har äntligen laddat ner ett program så att jag ska kunna ladda ner film har det på andra datorn och det funkar bra. Jag tänkte att jag skulle ta en filmkväll och se nån film som jag inte har sett och hittade en och laddade ner...men datorn vill inte spela den i mediaplayer och det går inte att bränna ut!!

Det kommer ljud när man spelar filmen men ingen bild!! Och det funkar på den gamla datorn...och sen förut när jag skulle kolla dvd på datorn så ville inte den spela de, inte i mediaplayer och i ett annat program jag har.

Jag blir så trött på detta...är jag helt oteknisk, pantad eller bara extremt blond??


Ne man skulle ha en karl som var bra på det mesta som bilar,teknik och sånt...men vart fan hittar man en sån??

Ovido - Quiz & Flashcards