Alla inlägg under juni 2010

Av Sara - 30 juni 2010 19:38

Ja det är lite dåligt med updaten just nu..håller ju på att flytta för bövelen!! Hehe :)


I dag så åkte jag och pappa in en sväng till Östhammar (vi var lite sugna på pizza,okej? Hehe) och det spöregnade som in i helvete!

Det hade regnat,åskat och blixtrat här hemma nästan så man sket på sig..nej kanske inte det men det lät som attan.

Jaja men när vi åkte i Östhammar så var det otroligt mkt vatten på vägen, jag kännde vattnet ta emot bilen hur bra som hellst under bilen! Inte roligt!


Nej nu ska jag forsätta med att läsa bloggar,kolla färjan och packa.


Heppån!!

 


Av Sara - 29 juni 2010 09:30


Min Midsommar i några bilder.


  

Jag i Östhammar med kusins solglasögon.

 

 

  

Champange och jordgubbar!!

 

  

Jag något senare och fullare i Öregrund.

 

 


Av Sara - 28 juni 2010 15:14


Midsommar i år var faktiskt riktigt bra!

Har varit med trevligt roligt folk, blivit lite fuller.


Ja sånt som hör till lixom...


Idag så har jag tvättat massa gardiner,lakan och handdukar för nu börjar det närma sig!! =)

Snart är det dax för flytt!


Håller på och packar lite i dag med...fast behöver nog dra in till Östhammar i morrn och köpa lite mer kartonger...


Ne nu ska jag nog ta och börja skala lite potatis..tänkte laga eget potatismos och pannbiffar till middag i dag...ska bara hitta orken och inspirationen först..


Heppån!!

 

 

Av Sara - 24 juni 2010 22:48

Jag låg och tänkte här om dagen att det var ett bra tag sen som jag var låg...allt har varit bra nu ett tag..men nu har det vänt...egentligen bara över en skitsak..men det spökar där uppe ändå...


men men ska försöka att inte tänka så mkt på det i morgon..ska i väg till Östhammar och fira midsommar även om humöret inte riktigt är på topp...



Av Sara - 22 juni 2010 17:54

Ja i dag så har jag jobbat en sväng...nu har jag gått klart intro passen så nästa gång jag ska dit så kommer jag jobba "på riktigt" .


Och efter att jag slutat så hämtade jag upp Antonia sen gjorde jag lite ärenden och sen träffade vi bästa gullungarna och busade och lekte i lekparken.

Var uppe och klättrade på lekställning för äldsta gullungen vågade inte riktigt gå över en nätbro (typ?) så klättrade upp för att hjälpa till, men minsta gullungen som är 3 år vågade! =)


Är så stolt över dom där två små, dom är så smarta och begåvade för att vara 3 och 4 år :)

Och nu när jag flyttar så kommer vi ses ännu mer!


Ja och nu på kvällen så har jag flyttpackat lite..nu är det bara 9 dagar kvar!!

Visst är det kul att flytta men inte lika roligt att flyttpacka...


Så nu ska jag fortsätta med det.


Heppån!!

Av Sara - 21 juni 2010 11:17

Ja i helgen så har jag varit hos mormor och morfar och sen åkte jag och mormor hem hit och kollade på kronprinsessbröllopet :)


Och i går så åkte vi till Åland, mormor ska vara där några dagar och hälsa på mamma i husvagnen, så jag var där över dagen och sen åkte hem med pappa som skulle hem och jobba...


Så det blev lite midsommar shopping (alkohol) :)


I dag så ska jag jobba 16.15-21.15 så har bara tagit det lungt och tvättar lite...


Och så i morse så ringde jag till ISS och frågade hur det skulle bli med jobb och jag ska få jobba där i höst!!

Visst, det får ju alla som var där senast på revisonen som blev inställd med..

Ska börja i början av augusti och den sista revisonen (det är flera som kommer efter varandra nu) börjar i oktober! Så mellan augusti-oktober/september så vet jag att jag har jobb!!

Så skönt! Ska jobba på lokalvården och gå 3-skift! Så de blir pengar, vilket kan behövas nu! :)


Nej nu ska jag hoppa in i duschen.


Heppån!!

 

 

Av Sara - 16 juni 2010 09:35

Jo då lite!

Är ledig i dag. Och i morrn och fredag,måndag ska jag börja gå intro på äldreboendet, är lite nervöst var ju några månader sen som jag jobbade på ett...


I dag så ska jag bara ligga ute och sola och packa lite med tror jag, köpte lite flyttkartonger med i går när jag var till Uppsala, var och hämtade en micro som jag fick av faster och farbror och sen var vi och kollade på en tv som jag ska få av min kusin, och sen så ska jag få en tvbänk med, vilken tur jag har :)


Ne nu ska jag ut och sola!


Heppån!

 


Av Sara - 14 juni 2010 15:04

Ja i dag är jag redan hemma från jobbet (jobbar ju till 19) men vi fick gå hem tidigare eftersom Forsmark skulle utrymmas.

Det var ju som bekant Greenpeace aktivister där i dag som hade tagit in sig på området!

Jag säger bara att det var "tur" att det bara var dom, dom är ju fredliga men tänk om det hade varit terrorister! Hade man kanske varit skjuten nu eller nått..nej hemska tanke!



Ja jag har ju blivit blond nu igen..eller det är typ gul,guld,orange ljusrosa?

Funderar på att fixa till det snart men vill ju inte göra det alldeles för tätt, måste ju tänka på håret...


Ja det var det...


Heppån!

 


Ovido - Quiz & Flashcards