Alla inlägg under april 2010

Av Sara - 30 april 2010 09:35

Nej inte för mig i alla fall....

Är andra saker som är viktigare nu än att supa sig lite full...

Och eftersom jag sovit typ 4 timmar i natt bara så är jag ingen bra människa i dag..väldigt lättirriterad, arg och allt dåligt på en gång.


Av Sara - 29 april 2010 20:15

I dag så ringde jag till ISS (dom hade ringt igår) och dom undrade om jag var intreserad av att jobb där,självklart!

Fick som  jag ville, blir lokalvården och blir att jobba 3skift, då jobbar man först 3 dagar 7.00-19.00 ledig 24h och sen jobba 3 dagar 19.00-7.00 och ledig 6 dagar, helt perfekt!

Fast de är bara 3 veckor men får förhoppningsvis komma tillbaka nästa revison med :)

Är mellan 30 maj-18juni så jag kan ju jobba med något annat emellan revisonerna med :)

Känner att det börjar lossna nu!


Sen åkte jag in till Östhammar för att hälsa på lillasyster som är dålig.

Jag och Antonia hälsade på henne och sen så hämtade vi upp kusinbarnen och gick hem till Antonia och busade med dom små busfröna :)


Sen när jag kom hem så städade jag lite och mikrade lite kyckling  till middag (ville inte ha ugnspannkaka) och nästan precis som  jag hade fått de klart så gick strömmen...var strömlöst i 2h och 15 min...


Vet inte om de blir någe Uppsala i morrn eftersom några som vi skulle va med inte ska in eftersom vädret ska bli dåligt...det ska bara vara molningt men de tycker inte jag är någon fara..men men..just nu så har jag inte lust med nått...


Går oroligt på nålar....

Av Sara - 28 april 2010 21:15

I går så kom kusin Antonia hit, skoj,skoj!!

Vi skulle ju åka till Ålmad dan efter (idag) mkt trevligt, var jätte kul att ha henne här, kollade film och snacka skit.


Idag då så tog vi oss en tur till Åland (bor nära typ 40 min från färjan, trevligt,trevligt), vi skulle ta och köpa oss lite alkohol till sista april :)

För mig så blev det bara en billig champange (är inte så rik längre) för 60 spänn men men går nog ner det med :)

Och sen lite toblerone (som typ e slut nu) måste ha nått sött kännde jag.


Det var jättefint väder och på hemvägen så satt vi ute i solen på soldäck, det gillas! Fast det var några jobbiga killar där, hobbyturkar typ eller vet inte hur jag ska beskriva dom..såna som ger killar dåligt rykte...jobbiga killar alltså..


Och till lunch blev det det klassiska köttbullar och mos, helt okej!


Lite bilder då...


  

Som  en sommardag,längtar så!


  

Ute på soldäck.


  



Ne nu ska jag kolla film.


Heppån!



Av Sara - 27 april 2010 11:42

Fick en jättebra start på min dag i dag!

Fick ett samtal från kommunen från hon som har hand om vård och omsorg (jag har ju skickat in om sommarjobb).

Och hon frågade om jag fortfarande var intresserad av att jobba me det, vilket jag så klart är!

Och hon sa att det behövdes folk på hemtjänsten (de jag ville jobba med) men i Alunda, jag vill ju hellst vara i Östhammar eftersom det är närmast = jag kan jobba mer = pengar!

Så jag tackade faktiskt nej till det.


Men så frågade jag om det fanns något i Östhammar och det fanns på äldreboende och personlig assistent, jag hade ju tänkt ringa till ett utav dom här äldreboendena nu i veckan.

Men så blev det så att hon skulle kontakta personlig assistent, för jag har ju testat äldreboende och visst det funkar ju, men jag vill nog testa på något nytt, och sen så ligger det ju många jobbannonser ute om persolig assistent så det är ju bra att få lite erfarenhet utav det.


Så nu får vi se vart jag hamnar och hur det går, man måste ju alltid testa!


Heppån!

Av Sara - 26 april 2010 17:40

I dag så var jag ju till tandläkaren, var inge fara med mina tänder, lite tandsten som hon tog bort, gjorde lite ont...me nu så ska jag bli bättre på att sköta tänderna, skaffa tandtråd och flour.


Efter det så träffade jag Antonia :)

Vi satte oss vid Pålkällan för att käka lite glass, tänkte testa nån ny sort men hittade ingen som lät god så tog en av förra årets nyheter, Chocklad temtetion, tror jag den hette, bara massa chocklad!! MUMS!

Tona frågade mig om jag ville skjutsa henne till systemet nån dag inför sista april, men då kom jag på den braiga planen att ta en dags tur till Åland :)

Så det ska vi göra på onsdag.


Ska bli så kul med sista april, värkar som det kommer bli bra väder med, TJOHO!!

Då blir det ju Uppsala på dagen ska sitta nere vid ån och käka frukost, kanske blir champangefrukost med vem vet?

Men sen vet jag inte vad som händer eftersom Tona ska jobba dan efter och ta det lungt på kvällen, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra..men men de ordnar sig nog.


Sitter och kollar lite på förkväll..och vad får jag se? Jo Kissie hehe, sen skulle hon hjälpa till att laga mat, såg helt lost ut.

Har för mig att jag läst på hennes blogg att hon ska till Uppsala på sista april..hm...




Av Sara - 25 april 2010 17:46

Jag börjar bli lite trött på vissa Facebook statusar, dom som tycker så synd om sig själva, som uppdaterar typ allt dom gör och sen kärleksproblem!

Visst är det okej typ nån gång men inte 5-6 gånger om dagen!

Ta er i kragen och gör nått ordentligt åt det istället!

Jag vill inte veta allt om hur dåligt ni mår, precis allt ni gjort under dagen, om era kärleksbekymmer och hur ni beklagar er över det, snälla bespara mig det!



Av Sara - 25 april 2010 15:19

I går så var jag ju hundvakt hela dagen och det var ju så fint väder så jag packade en ryggsäck med en skål,vattenflaska och köttbullar och så gick jag och Ronja upp till Järnboden (ställe där det brukar vara konst utställnigar på sommarn). Var riktigt skönt att komma ut och att ha sällskap på promenaden :)


Vi tog en liten rast innan vi vände och gick hem, Ronja åt köttbullar och jag drack vatten och njöt av vädret :)


När vi gick hem så tog vi en liten stig in till spåret som går i skogen och det kom en bil och körde lite sakta, jag antog att dom var nyfikna på Ronja eftersom hon är så stor så glor folk ganska mkt, men ja den här bilen körde extramt sakta och sen stannade den, jag blev faktiskt lite rädd att det skulle komma efter oss i skogen men det gjorde det som tur var inte!


Men de blev en promenad på kanske 4 km eller nått och det är ju bra :)


Sen på kvällen så kom Lina hem och vi käkade en god middag och så...

Sen skulle jag skjutsa hem henne, känndes lite konstigt att köra bil igen var ju typ en och halv vecka sen sist och sen var det mörkt med och det var det ännu längre sen jag körde i...


Det känndes lite konstigt att se folk gå till Bowlan, jag skulle ju gått dit sj men det blev inte så. Och sen tror jag nog att jag aldrig har sett så många taxi bilar ute i Östhammar på en och samma gång, fan vad folk e lata ibland...


Ne nu ska jag ta och kolla nån film tror jag...


Heppån!


Av Sara - 24 april 2010 11:01

ja det har jag hunnit med :)

Gick med Sofia och Ronja runt sjön, riktigt skönt!


Jag ska passa Ronja nu några timmar medans Sofia,Niklas och pappa är i Östhammar och fixar hennes bil, jag klagar inte, så skönt!


Fan vad jag kan sakna att ha hund!


Ne nu ska jag ta och mysa och busa med Ronja :)


Heppån!



Ovido - Quiz & Flashcards