Alla inlägg under maj 2010

Av Sara - 31 maj 2010 22:03

Så typiskt..jag behöver ju en ny kamera eftersom min inte är så bra och ser nu på tvn att det finns en för bara 500 spänn, så typiskt att det finns en billig nu när jag är pank..jaja...visst den kanske inte är så bra men är nog bättre än min..


Ne nu ska jag kolla på My name is Earl...


Fast fasen vad jag är sällskapssjuk...jag vet inte vad det är men känner att sällskap inte vore så dumt..nån man kan ligga i soffan och mysa med och kolla film...nån man har att prata med och umgås med...ja jag vet inte riktigt vad det är som händer i mitt huvud just nu...


Heppån!!



Av Sara - 31 maj 2010 19:30

Ja vad har hänt sen sist?

Hmm..


Börjat jobba igen och trodde redan andra dagen att jag skulle få sluta eftersom det har blivit strejk på jobbet...men vi fick vara kvar ändå fast revisonen är framflyttad..men vi fick andra tider, jobbbar bara 12 timmars dagpass i stället för dag och nattpass och sen så jobbade jag ju så klart dom dagarna jag skulle vara på äldreboendet så dit har jag ringt i dag och fått nya tider...


Ja vad har jag gjort mer då??


Var faktiskt ute i lördags första gången på 3 månader och blev lite fuller...var faktikst riktigt trevligt innan, vi var hos en av Julia och Annas (som jag gick med på gymnasiet med fast dom gick en klass under) kompisar och det var kul :)

Sen var ju planen att dra  till bowlan eftersom det skulle vara sista nattklubben för sommaren men det var inge folk där alla var typ i Öregrund så det var ju lite synd men hade rätt så roligt ändå.


Ja och söndagen så var jag ju lite bakfull men inte alls så illa som förut så det var ju skönt..


I dag har jag varit ute och klippt gräs,dammmsugit och torkat golv på nedervåningen,tvättat och kört med trimmern ute för första gången var lite roligt (?!), var helt grön efteråt hehe.


Så nu har jag tagit en dusch så jag är ren och fin igen.


Jag är faktiskt lite stolt över mig själv för att jag har gjort saker på sista tiden som jag annars inte kanske skulle våga...


Heppån!!

 


Av Sara - 27 maj 2010 20:16


Jag fattar inte att jag är så jäkla feg och blyg när det kommer till killar...


Vågar ju knappt säga hej lixom...


Och sen när man har hört nått som kan vara bra, tänker man då annorlunda och tycker annorlunda om personen bara för att det är nån som kanske tycker om en?

Bara för att man så gärna vill ha någon?


Ja jag fattar då ingenting....


Men jag hoppas på att jag snart kommer att göra de.

 


Av Sara - 26 maj 2010 21:09

ja typ...


Ska ju börja jobba igen i morrn :)


Och i dag så var jag och mamma i Uppsala och då kom jag ju på att jag har ju inga bra jobbbyxor (det ska man ha med själv) så jag fick ett par av mamma :)

Och sen så kollade vi på stövlar till mig för det behöver jag nu när jag har börjat fixat på gården så vill jag ha det men det går fan inte att hitta några som passar...

Jaja..köpte en tygkasse som är så jävla snygg och så min stil i dag, och den kostade bara 29 kr :) Slänger in en bild på den i morrn.


Ne nu ska jag fortsätta kolla på Shanghai knights och hoppas på en tidig och bra sömn var ju ett tag sen man gick upp riktigt tidigt...


Heppån och god natthattifnatt!!



Av Sara - 25 maj 2010 21:32

Ja jag vet inte riktigt vad det är för nått men känner mig orolig, ledsen och konstig bara...jaja är väl bara lite nervös inför torsdag..kommer kännas så konstig att jobba igen, har ju gått hemma i typ 6 månader nu så...jaja..

Och sen så är jag väl lite orolig över hur det kommer gå på demensavd med...


Jaja...jag tänker och känner efter så mkt ibland...för mkt faktiskt...


I dag så har jag ju varit med lillasyster, Antonia och en av våra många kusiner och hennes kille och deras dotter och jag säger då det att vilken söt bebis!!

Hon var runt 6 veckor gammal bara och hur söt som helst, jag jag vet att man brukar säga det om alla bebisar men alla bebisar är inte söta så det så!

Och hon var jätte lugn med verkar vara en riktig drömbebis hehe :)


Och sen så kom kusin Josefin över (tonas syrra) och sen så gick vi och hämtade hennes två söta busungar på dagis, fy tusan vilka duracell kaniner dom är, full rulle hela tiden hehe.


Ne nu så ska jag nog ta och sova...eller om ett tag..är helt slut efter dagen och sen så vill jag sova länge i morrn....fast ska ju till Uppsala med mamma i morrn så ska vara i Gimo vid efter tio i morrn så hon hämtar upp mig där...


Heppån!





Av Sara - 25 maj 2010 09:28

Ja i dag så ska jag åka in till Östhammar för att jag,lillasyster och Antonia ska träffa en kusin till oss som vi inte träffat på 8 år!

Hon har fått en liten dotter nu, så dom två och hennes kille ska komma och hälsa på ska bli jätteroligt :)


Ja det kommer väl inte bli så mkt mer som jag ska göra i dag...får se när jag kommer hem om jag orkar göra något på gården...får se...



Nu så är det bara 2 dagar kvar tills jag ska börja jobba igen, fan vad konstigt det känns fast skönt!

Så på torsdag blir det till att gå upp tidigt igen...

Det är väl tur att jag kommer jobba natt med..får se hur det går..har ju aldrig jobbat 12 timmars pass förut...


Ne nu så ska jag ta och hoppa in i duschen.


Heppån!



Av Sara - 24 maj 2010 19:09

Ja i dag så har jag varit inne i Östhmmar på ett äldreboende där för att prata jobb, jag var ju på möte förra veckan om att jobba som personlig assistent men kännde ju att det inte var något för mig så ringde till kommunen och hörde om det fanns nån annanstans där det behövdes folk och jag fick nr till det här äldreboendet och hemtjänsten.

Ringde till äldreboendet först och fick ett möte bokat som jag var på i dag.


Mötet gick jättebra var nog där nån timme och pratade och kollade runt där, jag kommer att jobba på demensavdelning och det har jag inte gjort innan så det är ju lite spännande och nervöst men det kommer nog gå bra och sen så har jag ju folk omkring mig som jag kan fråga om det är nått med och det känns ju bra :)


Ja vad har jag gjort mer i dag då?

Åkte in en sväng igen till Östhammar för att kolla efter gummistövlar men jag kan verkligen inte ha några!

Jag har fan vrister som en skogshuggare eller nått..jaja...men fan vad dyrt det var med stövlar, vi var på odal och kollade och där gick dom billigaste på 350 spänn tror jag, men så åkte vi till prisstopp och kollade och där fanns det för 150 spänn men dom kunde jag så klart inte ha...så vi kanske ska åka in på onsdag till Uppsala och kolla...


Öh..ja det var typ det..


Heppån!!



Av Sara - 23 maj 2010 13:59

Jag har varit så jäkla effektiv dom två senaste dagarna.


I fredags så rensade jag och mamma på gården, körde in till Östhammar (jag körde med släp väldigt ovanligt var andra gången jag körde med släp) och dumpade skiten på miljöstationen och sen hem och rensa massa ogräs.


I går så röjde vi massa med på gården och fixade till, var helt slut på kvällen.


Och jag har fått första brännan av solen med så nu ser jag ut som en polkagris med...sved som fan i går men i dag känns det inte alls, så hoppas att jag blir brun snart.


Ja de var typ det som har hänt i korta drag...


Ne nu så ska jag glo massa webb tv, hollywoodfruarna, ankan och Sandhamn...

Det öser ju ner regn här i dag så det passar bra med en slappar dag tycker jag..


Heppån!!



Ovido - Quiz & Flashcards