Alla inlägg under februari 2010

Av Sara - 26 februari 2010 16:02

Har varit lite dålig med att blogga nu ett tag men har lixom bara inte haft lust.


Men nu så! :)


Ja vad har hänt?

Lite grejer har ju hänt..

Har varit in och shoppat med lillasyster och kusin, de blev ett par jeans och en väska :) Har kollat på väskan förut men då var jag inte säker på om jag ville ha den men bestämmde mig sen för att åka in och köpa den men då fanns den inte! Typiskt..men nu fanns den :)


Ja vad har mer hänt..hm...har blivit erbjuden att följa med storasyster med vänner till Trysil, kul!

Men jag åker ju inte skidor...men tar pulka i stället :) hehe

Får se hur jag gör...


Jo i går var jag inte till Östhammar, skulle hjälpa lillasyster att städa i förråd och gästrum och så skulle vi åka och kolla in den nya lågprisaffären i byn,kusin Antonia följde oxå med :)

Men affären var väl inget att ha direkt...


Sen när vi var klara med städningen så gjorde lillasyster och kusin så att jag blev rödhårig :)

Så snyggt! Trivs så bra i det :)



Bjuder på lite bilder


  

Nya jeansen



  

Väskan :)


och sen fick jag en godis bara för att jag var Lindex kund


  




Min nya hårfärg!


  



  



  



Riktigt snyggo! :)



Heppån!

Av Sara - 18 februari 2010 17:28

I går så kom jag på att jag skulle möblera om (vilket jag gillar) eftersom det inte känndes bra längre.

Så började..ojoj...det är alltid knepigt att möblera på mitt rum, har snetak och de ställer till de lite ibland....ja men jag blev klar på eftermiddagen och de känndes inte riktigt okej men hade en jävla huvudvärk så orkade inte börja om igen.


Men i dag så var huvudvärken borta och jag gjorde verkligen en storröjning på rummet, ställde alla saker i ena halvan och sen dammsuga och torka golvet på den tomma delen (kommer ju åt bättre då) och sen likadant med den andra.


Så nu är möbleringen som innan jag möblerde om fast sakerna står på andra sidan och jag har tagit bort en fotölj...(men funderar på att ta in den igen eftersom den e så snygg och så gillar torsten att sova där med)


Så jag är rätt så nöjd nu..känns bra.

Fan vilken städnörd jag e haha :)


Ne nu ska jag hoppa i ett varmt bad för har jäkligt ont i ryggen (så blir det med snetak) och sen ska jag lyxa till det med en räkmacka och se på Morden i Midsommer :)


Heppån!









Av Sara - 16 februari 2010 20:56

Ja vad har hänt?

Inte mkt...har tagit sovmorgon nu den här veckan har kännt mig yr och konstig på morgonen så har stannat kvar i sängen.


I dag så har jag varit inne i Östhammar och köpt semlor :)

Och sen när jag skulle åka hem så hade jag polisen bakom mig nästan hela vägen hem...jag fattar inte vaför blir man nojig så fort man ser en polisbil? Jag blir det i alla fall...


Den här veckan så är jag och mamma själva hemma för pappa är på kurs i Flen.

I kväll så var vi på ljusparty, jag har aldrig varit på nått sånt innan och vet inte om jag kommer gå på det igen...dyra ljus var det, då tycker jag att mina liljekonvalje ljus från IKEA är bättre :)

Men det var ett lotteri bland dom som var med på partyt och jag vann :)

Vann 2 små ljus med lukt av lavendelkaka (konstigt med kakan det fatta jag inte riktigt) dom luktar gott i alla fall :)


I kväll ska jag försöka vara i säng och sommnat innan elva och sen i morrn gå upp vid halv åtta och ta en tur på löpbandet!


Tänkte bjuda på lite bilder.



  

Mina ljus.


Och sen min nya tunika  :)


(jag hittade ta själv knappen på kameran hihi)


  


Och sen när jag tog en bild blev det lite läskigt..


  

ser ut som ett spöke eller nått vid sidan...kanske sett för mkt på

Ghost wisperer?




  


Så där ja...nu tackar jag för i dag.


Heppån!



Av Sara - 13 februari 2010 21:05

Äntligen har jag tagit mig i kragen och ställt mig i bostadskö i Östhammar.


Jag hade ju tänkt gå ut i kväll, skaka rumpa och dricka hallonshots med Julia men eftersom jag bor i denna lilla hålan så gick det inte riktigt med transport...

Och då fick jag bara nog och gick in på östhammarshems hemsida och registrerade mig  och ställde mig i kö på en etta i östhammar..jag står som nr 8 av 8...jag vet inte hur det ska gå eftersom jag inte har någon ordentlig inkomst...


Och sen så var jag duktig och sökte ett jobb med.

Jag har inte sökt nått jobb sen jag slutade på forsmark i december...har inte orkat....

Och ska ringa till dom på måndag och fråga vart mitt arbetsgivarintyg är och om/när man kan börja jobba där igen.


Men nu ska jag fan flytta och jag ska få ett jobb!

Och ett socialt liv, för om jag bara flyttar dom dära få milen så kommer jag få så mkt mer umgänge det är jag säker på!

Och kanske nån trevlig kille med hehe...


Jag ska kolla upp lite distansutbildningar och utbildningar i Uppsala med och jag kanske ska plugga...


Jag känner mig mkt mer motiverad till att förändra läget nu!






Av Sara - 13 februari 2010 15:07


I dag så drog jag mamma och lillasyster till Thuns för att shoppa.

Lina skulle köpa skidbyxor och jag och mamma skulle vara sällskap...

Det gick väl så där...Lina hittade inga skidbyxor och jag och mamma shoppade lite..hehe ja så kan det gå :)


Detta blev det i dag


  


Trosor och strumpor är alltid bra.


  


Bra byxor att röra sig i till Yogan.


  


En tröja utan luva behöver jag.


  


Och den här satt så bra! :)


Och sen så fick Torsten nya leksaker med som hon gillade :)



Ja nu funderar jag på vad som händer i kväll?

Om man ska se melodifestivalen kanske?

Eller gå ut fast vara nykter eftersom alkohol inte är så bra för mig just nu.

Eller åka in till kusen tona och umgås?



Vi får se vad kvällen bär av....



Heppån!!




Av Sara - 11 februari 2010 21:44

Ja dom senaste dagarna har värken tagit över mer och mer...och jag vill inte till sjukhuset eftersom dom inte alls är bra där...

Men men börjar bli bättre nu tog en liten tur på löpbandet i dag och sen tog jag en liten promenad med mamma som är sjukskriven ett tag nu för hennes hand...


I dag har jag hjälpt henne att föra över musiken från hennes Lp skivor till datan och sen till skiva.


Ja annars har det inte hänt så mkt...


Kollade på en rätt så bra film i går Tacking Woodstock jättebra men jag älskar ju typ allt som har med hippies och den tiden att göra med så kan ju vara lite därför jag gillade den med :)

och sen kollade jag nya Beck med, den var väl sådär...


Och i dag så kollade jag på Prinsessa och den var faktiskt bra tycker jag, känner igen mig mkt.


I morrn så ska jag ta och åka in till Östhammar och lillasyster som är sjuk, ska lämna lite filmer och musik och sen kanske jag köper någon blåbärssoppa eller vad de nu är som är bra mot magsjuka.

Sen så måste jag till banken och fixa nytt lösen till min internet bank, jag hatar när man tror att man ska vara duktig och komma i håg saker..fast man inte gör det...


Heppån!






...

Av Sara - 8 februari 2010 18:27

Jaha nu så är jag hemma från Riga kryssningen..kom hem i går men sov hos mormor och morfar...


Ja vad ska man säga om denna resan då?

Helt inte bra...ångrar lite att jag följde med om jag ska vara ärlig..har inte alls känns bra..


Har haft värk sen i torsdags så den förstörde...

Drack inte alls mkt alkohol då kroppen sa emot...

Visst hade jag väl kul med och det var kul att se alla igen men mest var det dåligt...hände lite saker som gjorde mig lite besviken och ledsen...


Och sen så har den här resan fått mig att känna mig som jag kännde för några år sedan och fått mig att börja gå tillbaka till dåliga saker...


Ja det var det....


Heppån!




Av Sara - 2 februari 2010 22:13

I morse vaknade jag av att jag hade så ont i ryggen..eller på vänster sida ungefär vid skuldran och runt där.

Jag hade haft lite ont under dan, har ingen aning hur det kunnat blivit så det bara kom.

Men jag vaknade vid tio i 5 i morse kunde inte ligga på rygg eller på någon sida, gjorde så hemskt ont kunde inte ligga på magen heller och när jag skulle försöka slappna av med att ta några djupa andetag så gjorde det så jävla ont!

Kunde knappt andas när jag tog djupa andetag..gick ner på toa och sen tog jag en värktablett och gick och la mig..men kunde som sagt inte ligga ner så bullade upp med massor av kuddar bakom ryggen och satt och sov..somnade faktiskt och när jag vaknade så var det som dagen innan, lite bättre så då la jag mig ner ordentligt och sov till kvart över 9..kände mig helt groggy...

Vilken hemsk natt..grät faktiskt med och det är inte ofta jag gråter av smärta...


Men sen senare på dagen så åkte jag in och fikade med pappa, hade lovat han det eftersom han hjälpte mig med bilen förut.


Sen åkte jag till Lina för att hämta mitt stadsbusskort, och sen blev det lite prat om helgen med hehe...verkar som ingen minns så mkt av lördagen..hehe...


Jaja nu ska jag kolla klart på dryga paradise (fattar inte varför jag kollar!)

sen tar jag nog en värktablett innan jag lägger mig så jag inte får en lika hemsk natt...


Heppån!

Ovido - Quiz & Flashcards