Alla inlägg under december 2009

Av Sara - 27 december 2009 19:30


Jaha vad har hänt sen man senast uppdaterade då?

Hm..har ju varit julafton men jag åkte redan en dag tidigare till mormor och morfar där vi skulle vara, spelade bingolotto och åt lite ost och kex  trevligt, vann en ny lott så nu får man väl spela dan före nyårsafton då...


I julklapp så fick jag en Harry Potter box, 2 par duntofflor, 1 pyjamas (ingen aning om det är rättstavat..men wtf ni fattar), lite pengar och lite annat smått och gott.


I går så var det ju annandag jul och det var bowlan som gällde :)

Fick sova hos lina och marcus så det var bra annars hade det blivit hemmakväll....

Jag och Antonia var hos en av hennes kompisar innan och drack lite, jag drack dom dära alkoläsken jag fick av mamma och pappa när dom var i tyskland och dom var inte riktigt någon hit....

Sen så drog vi till bowlan och där blev det hallonshots och dans med julia :)

Askul!!


Sen blev det efterfest hos en annan av antonias kompisar men var trött så gick hem vid tjugo över två...vaknade kvart över 7 i morse...sov ett tag, käkade frukost med lina och sen kom mamma och hämtade mig, åkte och handlade sen hem och duscha och sen har jag bara legat i sängen, undantag för lite matlagning blev lövbiff och massa grönsaker.


Nej nu ska jag kolla klart Harry P :)




  



Jag och Julia =)








Av Sara - 20 december 2009 16:29

I går så åkte vi till Uppsala för vi skulle hämta en soffa hos faster Pia och Farbror Urpo och för att jag skulle köpa ny säng på IKEA äntligen!!

Velade som attan i typ 30 min innan jag tog hjälp av en expedit och hittade en skön säng :) Sen var det in i kärran med den där det redan fanns en tvåsits soffa men det gick bra sen när vi åkte hem så snöade det jättemkt...när vi kom hem var det bara upp för trappen med säng och soffa (höll på att förfrysa fingrarna..nästan) och sen skulle vi ta upp sängen för trappen inne i huset upp till övervåningen och mitt rum...slutade med månfa svordommar och att vi fick ta bort nästan alla trappsteg men upp kom den :) Och nu står den på plats och var jätteskön att sova i :)


Idag så skulle jag ju jobba...öste ner massa snö så åkte i god tid men såg typ 2 meter fram och ja jag vände i Harg och åkte hem och ringde jobbet och sa att jag inte kunde komma..känns inte så kul...hoppas på att det är bättre i morrn ska jobba 7.15-11.45


Så i stället för att spendera kvällen med att jobba så ska jag städa klart det jag inte hann innan i dag...sen blir det film och tidig sänggång så jag får sova länge i min nya sköna säng :) och så att jag orkar gå upp i morrn...






Av Sara - 18 december 2009 18:19

Fan vad det tog emot att gå upp i morse...men men

For iväg till forsmark och restaurangen...efter att jag hade fått byta om till arbetskläder så fick jag fixa grejer som skulle in ungen, öppna burkar, lägga upp kex på fat och lägga upp lutfisk (urk!) på bläck...sen var det en snabb matpaus innan tio och efter det så har jag stått i disken hela dan! Full rulle snurre!!

Men det var ändå rätt så okej och det var trevlig personal och chef.

Det var lite stressigt men det funkade ändå var bara att ta ett djupt andetag och fortsätta. Och sen var dagen äntligen slut känndes så skönt för har ont i ryggen av att ha stått hela dan. Sen innan jag gick så fick jag prata med chefen och verkar som jag ska få komma tillbaka och jobba lite mer men vet inte när, det kommer ju bli ett litet inhoppsjobb kanske att det skulle bli mer i januari men får se.



I kväll så blir det degarkväll på hög nivå :) Chips och läsk och lite chocklad :) Och sen blir det väl nån bra film till. Ska ju till Uppsala i morrn så tar det lungt...ska äntligen köpa ny säng!! :) WOHO!!



Allt blir som det är meningen att det ska vara.

 

 

 

Av Sara - 17 december 2009 16:05

Vaknade i morse vid 10 skulle ju åka med Lina i dag till Uppsala, hon messa vid fem över och sa att hon skulle ta tio i elva bussen från Östhammar, SHIT!! tänker jag och hoppar snabbt in i duschen ut igen fixar mig slänger i mig lite fil och drar till Gimo där bussen skulle vara framme tio över...kommer på att jag inte har tillräckligt med pengar till bussen och får åka och ta ut pengar och när jag svänger ner till busstation så ser jag bussen vid Sandvik, parkerar snabbt och inte så fint går till bussen som pecis kommer snacka timing!! Hehe


Sen när vi satt på bussen på väg till stan så ringde mobilen, nått nr jag inte kännde igen men svarade ändå...då var det i från restaurang Kraftkällan i Forsmark som hade fått mina uppgifter av ams och undrade om jag ville komma dit och provjobba i morrn! Sa så klart ja! Ska jobba 7-16 och det skulle vara julbord i morrn så då skulle jag få hjälpa till att förbereda det och stå i disken och sånt...ska bli väldigt spännande eftersom det är nått jag inte gjort förut..men är lite orolig eftersom jag inte är så stresstålig..men ska nog gå bra ändå..kanske inte är så jättestressigt där...det verkar inte som det har ju käkat där några gånger när jag jobba inne på verket...men vem vet? Vet inte vad det är för slags tjänst heller men skulle gissa på visstids anställning. Är lite nervös men ska ändå bli kul att testa på något nytt!

NU ska vi tänka positivt! :)


Det som jag hade tänkt göra i dag som jag skrev om i går var att perca (ingen aning hur det stavas men hoppas ni fattar) mig. Har så länge velat haft en percing vid örat den där lilla grejen som sitter vid ingången typ...men blev inte av men kanske nån annan dag?


Nej nu ska jag laga lite käk och sen i kväll blir det Simpsons The movie :)

Måste försöka komma i säng tidigt i kväll hellst innan tolv eftersom jag ska upp tidigt....



När en dörr stängs öppnas en ny.

 

 

 


Av Sara - 16 december 2009 14:52

Det här humöret och känslorna går ju bara upp och ner hela tiden!!

Nu känns läget okej..tog en tur på löpbandet blev 2 km i dag :)

Sitter och lyssnar på Lady Gaga och då man man ju inte annat än bli glad:)  Sen blir det lite Black eyed peas och Mando diao :)


I dag så kom ju mamma och pappa hem från deras lilla resa till tyskland och det var skönt att vara själv hemma men är skönt och bra att ha nån mer hemma nu....dom hade köpt lite alkohol till mig :) 12 st flaskor alkoläsk typ smirnoff, breezer typ så nu har jag till annandan för då blir det nog Bowlan skulle jag tro?


I morrn så ska jag jag och lillasyster Lina in till Uppsala och gå på stan det var längesen jag var inne i stan....och om jag vågar ska jag göra en grej som jag längtat länge efter att göra..bara jag har mod att göra det och i fall det går att göra...vad det är får ni veta i morrn vare sig det blir av eller inte! :)




Av Sara - 16 december 2009 10:21

Har inte lust eller ork med nått...allt är bara skit...orka...

Är trött på att ha det så här.

Är konstigt hur fort det kan vända...i måndags var det inget fel alls...nu är bara allt fel...får väl försöka städa eller ta en promenad så lite försvinner...




Av Sara - 13 december 2009 23:45

Ja denna helgen har både varit för jävlig och super!

I går (lördags) så var jag på bowlan..först tänkte jag inte åka men bestämmde mig för att åka ändå. Fick skjuts utav Fanny hade sällskap med Svante och Jimmy, när vi kom till Östhammar så lämna vi av killarna först sen åkte vi och hämtade kusins legg hos syrran sen blev det Bowlan. Mötte upp Antonia och drack en cider (som att jag behövde mer alkohol?) sen gick vi in på Bowlan köpte öl och minglade runt.

Sen så kom Julia (jippie!!) och vi skakade rumpa hela kvällen :) Grymt kul!! Testade hallonshots hur gott som hellst!! Smakade typ inte alls ett dugg alkohol (kanske var för att man redan var så packad?)
Sen är jag så jävla dum när det kommer till killar! Vill inte berätta mer om det men jag måste lära mig att låta bli en viss typ av killar...
Sen kom Fanny och körde hem oss till Hargshamn igen vi åkte upp til folketshus där det var lite fest (40+) dansade lite och sen blev det efterfest hos mig eftersom jag e själv hemma nu tills onsdag och då måste man ju passa på! :)
Det var bara hargshamnsfolk, Fanny,Svante,Jimmy,Fabian,Sandra och Loffe :)
Det var trevligt Sandra var astaggad hehe men blev nog mest till sig över mina skruvar (chips typ) hehe men runt kvart i 4 så drog massan hem..jag kom i säng vid tjugo över 4....
Vaknade i morse vid halv 8 med att jag mådde illa och behövde spy men gick inte (jobbigt) och att jag hade sån värk i lederna och ont i magen av all alkohol...
Gick upp halv 12 la mig på soffan och där har jag legat hela dan förutom en snabbdusch...
Jag tror inte jag ska dricka på ett tag nu för 1: Blir alldeles för full vet inte när jag ska sluta dricka. 2: Är inte alls som jag var förut när jag var onykter utan har mkt mer lättare för att bli arg och förbannad vilket kan leda till att jag inte säger eller gör dom bästa sakerna...3: Tycker typ inte om nån alkohol längre..står mig upp i halsen och mår illa ibland när jag dricker, behöver inte vara att jag har druckit mkt utan det är smaken lixom...4: Börjar få mer och mer ont i lederna och kroppen och magen efter att jag har druckit...
Så ska nog lägga ned alkohol ett tag nu..men kan ju fortfarande följa med ut och träffa folk för det är ju det som jag mest vill...
Nej nu ska jag försöka få lite sömn...
Av Sara - 10 december 2009 19:17

jag bloggade nu..har inte riktigt haft nån lust eller ork har varit helt off...men nu jag på´t igen :)


Vad är det som har hänt då? Hmm...inte mkt..vart lite i Uppsala och shoppat :) Bla en pilates matta (har velat ha en sån ett tag nu) köpt på rusta för 149 kr och vad händer när jag kommer hem då? Jo jag berättar glatt mitt köp för lillasyster Lina som var hemma då..men det visar sig att hon har köpt en sån till mig i julklapp! OJ! Men jag har ju inte sagt att jag vill ha en sån nu till jul men jag har ju sagt att jag vill ha en sån förut och det kommer ju såklart syster ihåg....så hon får lämna tillbaka den nu...Jag har nästan köpt alla mina julklappar nu vilket är konstigt för att vara jag, brukar vara inne 2 dagar innan julafton och köpa då hehe.


Jag har börjat tagit i tag i mina matvanor nu, ska äta mindre pasta,ris och potatis och mer grönsaker,fisk,kött,kyckling och veggieprodukter. Var inne och storhandlade i går köpte massa bra saker..dyrt blev det men det är ju bra grejer så..


I dag var jag och jobbade på mammas jobb (köket på en förskola) för dom skulle ha julbord och hon behövde extra hjälp...det gick bra...sen var det Gimo och arbertsförmedlingen..skulle på infomöte om a-kassa...jag tror att jag kan få någon ersättning för jag har jobbat minst 80h i minst 6 mån som är ett krav..men fick även reda på att om jag jobbar lite extra några dagar så kan jag få mindre ersättning? Tror det var så..e lite rörigt där...ska boka möte med min handläggare så han får förklara...

Jag ska ju börja jobba extra nu i Öregrund..det känns så där om jag ska vara ärlig..men ska dit i morrn på vikariemöte kanske känns bättre efter det?


I helgen så ska jag fan ut!! Tänkte gå till Bowlan på lördag..men har ett problem..är själv hemma i helgen och har ingen skjuts hem...så antingen blir det sova hos Lina och Marcus (som jag inte har så stor lust med) eller ta en taxi som kostar typ 350 spänn...får fundera på det där...


En annan sak jag ska fundera på är om jag ska med på nyårskryssning med molkom folk och det lutar mot att jag följer med för har inte hört nått annat som händer och sen så vill jag träffa mina kära underbara vänner!!

Har drabbats av sån jävla nostalgi den senaste veckan, både från molkom och från Brux och spec våran lilla teatergrupp :) Kollade på våran föreställning "Snebergaskolan" i går och fan vad roligt vi hade när vi gjorde den! Hahaha helt underbart!!



"90, det är dyrt!"

 

 

 

 



Ovido - Quiz & Flashcards