Alla inlägg under januari 2010

Av Sara - 29 januari 2010 19:08


I går morse så skulle jag köra pappa till Örbyhus för han skulle lämna in bilen där och han behövde ju så klart skjuts tillbaka till Östhammar...så vi skulle mötas i Gimo vid 8, halv 9 så jag gick ut till bilen kvart i 8, när jag var klar med att ta bort all snö så var klockan kvart över 8...så åker jag i väg, möter upp pappa och vi lämnar hans bil och sen när han kommer tillbaka så säger han "jaha oj då"  och han menar då mitt avgasrör som hänger väldigt långt ner (vilket jag har sagt till han men han har glömt bort att kolla) så han lägger sig ner på backen och säger att det är på väg att gå sönder och att fästet gått sönder och att om man har otur så får man byta hela avgassytemet..jippie...

Så han tar något snöre eller nått och knyter runt avagsgrejset och vi åker..jag kör lite extra försiktigt men vi får ändå stanna i Gimo och fixa till det efter att jag hört nått släpa i backen...


Så när vi kommer fram i Östhammar fick jag ta mammas bil, hem och skotta all jävla snö som kommit, bla nere vid våran bod där pappa ska ställa en släpkärra ved och där det inte blivit skottat så ofta...så skottar och skottar, och skottar sen tar jag luch och hoppar snabbt in i duschen...

Sen in och hämta mamma på hennes jobb vid halv 2 sen hem igen och då lägger jag mig under täcket, är helt slut...


Skulle ha hämtat pappa med men han ringde och sa att det inte behövdes för han hade fixat min bil! YEEEESSS!!!


Och när han kommer hem har han pizza med sig! MUMS!!!


Och sen på kvällen så tar jag en lång bastu (ftersom jag hade en jävla värk i kropp och leder) och slocknar nångång runt tio halv 11...skönt!!


I dag gick jag upp vid kvart över 8 fixade frukost kollade lite tv och sen vid 10 gick jag ut och skottade snö...tog lunch vid 11 ut igen vid kvart i 12 och skotta det sista, klar vid halv 1...in och käka lunch och sen tog jag en varm dusch :)


Slappade lite framför tvn och sen gick jag ut och skottade lite till...

Så jag har fått ordentligt med motion och frisk luft dom här dagarna även om dom har varit något småjobbiga...


I kväll är det bara slappa som gäller..men i morrn blir det party! WOHO!!!!



Heppån!!






Av Sara - 27 januari 2010 10:07

Ibland vill man bara förtränga saker...som tex betalning till CSN...Fick mitt årsbesked hur mkt jag ska betala...visst jag har råd med det men

 det svider ju ändå...men då är frågan om man ska betala allt på en gång eller om man ska betala några stycken på en gång eller var för sig....hm..kanske är bäst att betala allt på en gång nu när man har råd...


Måste ringa till ISS med..har fortfarande inte fått mitt arbetsgivarintyg!

Och sen fråga när nästa revison blir..antar att det blir i maj kanske...

Vill ju jobba där igen!





Av Sara - 27 januari 2010 09:00


Så var man vaken med :)

Har precis ätit frukost och sitter nu nere i vardagsrummet och dricker lite kaffe...

Försöker vakna till...


Får se vad man hittar på i dag då..hm..


Heppån!




Av Sara - 26 januari 2010 23:59

Nu så har jag hittat en frisyr som jag vill ha! :)

Har letat länge nu, jag vill ha kort men saknar det långa så tänkte en blandning...


Så nu när jag sitter (eller ja jag ligger i sängen) och kollar på Americas got talent så var Natasha Bedingfield (som är en bra sångerska, i alla fall är låten These words bra) med och jag blev så kär i hennes frisyr!


  


  


  


Me like a lot!!


Fast jag vill ha det mer kortare/uppklippt.

Så nu är det bara att spara ut håret igen...eller kanske skulle testa en förlägning? Inget som jag har testat innan...


Vad tycks? Nått som skulle passa mig?







Av Sara - 26 januari 2010 22:42

Jag har ju tjatat om att jag så gärna vill träffa nån...

Men nu lägger jag ner det...asså vill ju träffa nån men kommer det nån så gör det...ska inte leta längre...letar för mkt...suck...




Av Sara - 26 januari 2010 19:37

Jag har börjat kolla på ett program som heter Is she really going out with him? som går på kanal 5.

Programmet går typ ut på att visa vilka idioter till killar det finns och om flickvännen ska göra slut eller inte.(det är verkligen dryga killar, dom flesta)

I dag var det en sån konstig kille med...Han och hans kompisar ägnade sig bland annat åt nått som dom kallade för "spökåkning" dom körde bilen i 10 km/h medans dom hade dörrar öppna,fönster nere och hoppade i och på bilen..jag fatta inget skulle det vara coolt? Hm..killar har konstiga intressen ibland...

Den här gången så gjorde inte flickvännen slut..det han hade gjort var att fixa en fest när hon fyllde år men det var bara hans kompisar där och han var mer med dom än henne...och det förstörde hennes födelsedag..han hade redan förstört 3 st innan....

Ja vad man hittar på i USA....men men man kollar ändå även om det är lite drygt...


Tacka vet jag Simpsons :)






Av Sara - 26 januari 2010 19:00

Har det varit i huvudet i dag..var yr,snurrig,trött och mått lite illa...

Gick upp vid 8 i dag i fall han som skulle hämta nyckeln skulle komma men kom inte i dag...skulle komma i morrn...

Låg på soffan ett tag men fick ett ryck sen och tvättade, fixade disken och bakade muffins och en kladdkaka med blockchocklad på ( har jag sagt att jag älskar chocklad eller? hihi), hade tänkt göra massor med muffins för att frysa in men hade inte så många bakformar så blev en kladdkaka med. MUMS!


Sen har jag bara tagit det lungt...



Dagens bakning



     


     



Jag äger på att baka kladdkaka..så det så! :)



Heppån!





Av Sara - 25 januari 2010 23:36


Såg en liten textrad som fick mig att tänka till...och som jag tog åt mig..


It's not the letting go that hurts.

It's the holding on...

 



Och detta stämmer nog bra in på mig..tyvärr...




Ovido - Quiz & Flashcards